Gyakran ismételt kérdések
Általános kérdések
Nem, a feladni kívánt csomagod el kell vinned a számodra megfelelő csomagautomatába és ott kell feladnod. Itt tudod megnézni, a hozzád közeli automaták listáját.
Természetesen. Webshop rendelés esetén a FOXPOST automatára küldött csomagnál 300.000 Ft-ig, házhoz küldött csomag esetén 50.000 Ft-ig biztosítja a küldeményedet. Magánszemély által történő csomagküldés esetén pedig a FOXPOST egységesen 50.000 Ft-ig biztosítja a küldeményedet.
Fontos, hogy mindig a tartalomnak megfelelő csomagolási módot válassz. Olyan csomagolóanyagot (doboz, boríték, futártasak) használj, amiben a csomagod biztonságosan célba ér és külső fizikai hatásoknak is ellenáll. Törékeny termékeknél ragaszkodunk az alábbiakhoz:
-Kemény, merev falú külső csomagolás (kartondoboz)
-Belül minden oldalról (alul,felül,oldalt) ki kell bélelni megfelelő minőségű anyaggal (pl:buborékos fólia)
-Ha több törékeny terméket helyezel el a csomagban, akkor azokat megfelelő módon válaszd el egymástól, hogy ne ütődjenek egymáshoz
-Házhoz küldött csomagnál válaszd a Törékeny szolgáltatást
-A csomag összes oldalára kérjük írd rá, hogy Törékeny
Kérjük, a biztonság érdekében a feladó és a címzett nevét és telefonszámát tüntesd fel a csomagon.
Ebben az esetben hívd fel Ügyfélszolgálatunkat, kollégáink segítenek megoldást találni. Tudunk ajánlani számodra egy másik automatát, illetve tájékoztatást adunk az automata javításának várható időpontjáról. Ügyfélszolgálatunk telefonszáma: 06-1-999-0-369
Hétfőtől - Péntekig: 08:00-20:00
Szombat - Vasárnap: Műszaki ügyelet 09:00-18:00
XS 4,5 cm x 36 cm x 53 cm, max. 5 kg (hu001-hu300 számozású csomagautomaták)
XS 8,5 cm x 19 cm x 61 cm, max. 5 kg (hu301-hu600 számozású csomagautomaták)
XS 5 cm x 33 cm x 53 cm, max. 5 kg (hu601-hu1499 számozású csomagautomaták)
XS 10,5 cm x 14,5 cm x 61 cm, max. 5 kg (hu1500-hu2000 számozású csomagautomaták) *
S 11,5 cm x 36 cm x 61 cm, max. 15 kg (bel- és kültéri automata)
M 19,5 cm x 36 cm x 61 cm, max. 25 kg (bel- és kültéri automata)
L 37,5 cm x 36 cm x 61 cm, max. 25 kg (bel- és kültéri automata)
XL 60 cm x 36 cm x 61 cm, max. 25 kg
*A megadott méreteket kizárólag a csomag feladása során kell figyelembe venni!
Miután futárunk kivette a csomagot a feladási automatából, akár egy munkanapon belül kiszállítjuk azt a célautomatához.
Egyes automatáink bizonyos időszakban (pl. karácsonyi időszak) telítettek és csak azokba a rekeszekbe tudunk csomagot behelyezni, amelyekből a címzettek már átvették a csomagjaikat, ezért ezekbe az automatákba esetenként megnövekedhet a kiszállítási idő.
Házhoz küldés esetén általában két-három munkanap a kiszállítási idő, miután futárunk átvette a csomagot az automatából.
Csomagjainkra konkrét kiszállítási időgaranciát nem vállalunk.
Magánszemélyeknek is van lehetősége áfás számla igénylésre. Ha nem vagy üzleti ügyfelünk, ám mégis szeretnél számlát kapni az igénybe vett szolgáltatásról, úgy honlapunk kezdő oldalának alján található Magánszemélyeknek résznél a Számlaigénylés menüpontnál teheted meg.
Az űrlap "Csomagszám" mezőjébe a csomagod, vagy csomagjaid (amikről számlát kérsz) vonalkódját kell beírnod. A vonalkódok a "CLFOX" betűkkel kezdődnek. Ha több csomagszámod van, minden egyes újabb csomagszám beírása előtt a „További csomagszám” linkre kell kattintani.
Rendszeresen van számlaigényed és unod a csomagszámokat megadni hónapról hónapra? Regisztrálj üzleti ügyfélként az oldalunkon a kényelmesebb kiszolgálásért!
Az űrlap kitöltését követően rövid időn belül megkapod a kiállított e-számlát az általad megadott e-mail címre.
Kérjük, figyelj az adatok pontos megadására. A helytelen számlázási adatokból eredő téves számlázásért a FOXPOST nem vállal felelősséget.
A feladási kód automatára küldés esetén 9 számjegyű, házhoz küldés esetén 7 számjegyű, amelyet a csomagautomatánál a csomagküldés menü megfelelő menüpontjában kell megadni. A kód megadását követően indul el a feladási folyamat, betöltődnek az automatán a feladási kódhoz tartozó adatok, amelyek jóváhagyását és a küldési díj megfizetését követően nyílik ki a csomag elhelyezésének szükséges rekesz ajtaja.
A feladási kódot Vaterafutáron kezdeményezett csomagküldésnél e-mailen keresztül küldjük meg a részedre, amennyiben a foxpost.hu oldalon hoztad létre a csomagot, akkor a Csomagjaim menüpontban látható.
7 nap áll a rendelkezésedre, hogy feladd a foxpost.hu oldalon létrehozott csomagodat a FOXPOST automaták valamelyikében.
Csomagodat a hozzá tartozó egyedi CLFOX-szal kezdődő csomagszámmal tudod a legegyszerűbben nyomon követni honlapunkon a Csomagkövetésnél.
Az ÁSZF-ben foglaltak alapján a csomag aktuális állapotáról státuszüzeneteket küldünk e-mailben.
Ha a csomag megérkezett az átvételi automatába, e-mailben és SMS-ben vagy Viber üzenetben értesítjük a címzettet.
Új szolgáltatásunk, hogy az eddig SMS-ben küldött értesítéseket automatikusan Viberen keresztül kapod, ha telepítve van okostelefonodra az alkalmazás és benne a Beállítások / Hívások és üzenetek / Szolgáltatási üzenetek fogadása be van kapcsolva. Erről bővebben ITT olvashatsz.
A csomagazonosító számod CLFOX betűkkel kezdődik, ha csomagautomatába érkezik a csomagod. Amennyiben házhoz szállítással kézbesítjük, akkor az 50139… kezdetű számsor a csomagazonosító számod.
Ezt a számot tudod csomagkövetési oldalunkon beírnod, hogy megtudd, hol jár a csomagod.
-
e-mailben: Függetlenül attól, hogy regisztrált felhasználó vagy-e a foxpost.hu-n, ha ismerjük az e-mail adatodat, feladóként és címzettként is – a tájékoztatási kötelezettségünk alapján - kapsz egy rendszerüzenet e-mailt a FOXPOST-tól, amikor létrejött a csomag a rendszerben. Az e-mail végén keresd a csomagazonosító számot.
-
a FOXPOST applikációban: Amennyiben regisztrált felhasználó vagy és ugyanazokkal az adatokkal kérted csomagodat, mint ami a FOXPOST fiókodban szerepel, akkor az applikációban az ’Érkező’ csomagoknál egy kattintással megjelenik az információ.
-
Felhasználói fiókodban: Ha te vagy a csomag feladója és regisztrált felhasználó vagy a foxpost.hu-n, akkor fiókodban a ’Csomagjaim’ menüpontban tájékozódhatsz. Illetve az applikációban az ’Előkészített” és ’Feladott’ csomagoknál a csomagra kattintva szintén elérhető a csomagazonosító.
A FOXPOST nevében adathalász/csaló e-maileket, üzeneteket küldenek és telefonon is próbálkoznak a csalók felhasználóink banki adatait megszerezni.
Minden esetben helytelen linkeket, URL-eket használnak, az adatok nem pontosak vagy helyesírási hibákat, hibás nyelvezetet tartalmaznak, illetve magyartalan, online programmal fordított mondatok találhatók bennük.
Kérjük, az ilyen jellegű leveleket hagyd figyelmen kívül és semmiképpen se kattints a “FOXPOST nevében” küldött e-mailben lévő gyanús, helytelen linkre. A FOXPOST soha nem kér banki belépési adatokat sem telefonon, sem más formában. Továbbá nem kezdeményezünk olyan telefonhívást, amelyben a szállítás megerősítésére buzdítunk. Amennyiben ilyen jellegű hívást kapsz, szakítsd meg a hívást.
Amennyiben anyagi kár érne, fordulj mielőbb számlavezető bankodhoz és a rendőrséghez.
További részleteket ITT olvashatsz.
Csomagküldés
- Látogass el a hozzád legközelebbi automatához. (Az automaták listáját itt találod.)
- Az automata kijelzőjén válaszd a Csomagküldés opciót és kattints a ’FELADÁSI KÓD NÉLKÜL’ gombra.
- Fogadd el a felhasználási feltételeket, és ezt követően válaszd ki a térképen, melyik automatánkba vigyük a csomagod.
- Add meg küldeményed adatait: a feladó és a címzett nevét és telefonszámát, (amire a címzettnek az értesítő SMS-t vagy Viber üzenetet küldjük.) A címzettnek 4 naptári nap áll rendelkezésére a csomagátvételre. (Ha ebben az átvételi időszakban van munkaszüneti-vagy ünnepnap, abban az esetben automatikusan hosszabbítjuk az átvételi időt.)
- A képernyőn megjelenő mérettábla segítségével válassz rekeszt csomagodnak.
- Fizesd ki a feladás díját bankkártyával. Akár PayPass-el is fizethetsz. (Regisztrált tagok olcsóbban adhatnak fel csomagot: részletek itt.)
- Tedd a fizetés után automatikusan kinyíló rekeszbe a csomagod, majd csukd be az ajtót és nyomtasd ki a feladásról szóló igazolást. Kész is vagy!
Jelentkezz be a foxpost.hu oldalon. Belépés után az Új csomag feladása opciót kiválasztva add meg a címzett adatait. A kitöltés után kapsz egy feladási kódot, ezt vidd magaddal a feladáshoz. Csomagod bármely automatánál feladhatod. Válaszd a Csomagküldés/Feladási kóddal opciót és add meg a feladási kódod. Az automatán található méretminta segítségével állítsd be a fiók méretét, és a tagoknak járó kedvezményes csomagárat fizesd ki bankkártyával. Ezután helyezd a csomagod a kinyíló rekeszbe, csukd be az ajtót. A feladásról szóló igazolást e-mailben küldjük meg. Ha a csomag megérkezett, SMS-ben vagy Viber üzenetben és e-mailben értesítjük a címzettet, ő pedig 4 naptári napon belül átveheti a csomagot. (Ha ebben az átvételi időszakban van munkaszüneti- vagy ünnepnap, abban az esetben automatikusan hosszabbítjuk az átvételi időt.)
Regisztrálj a foxpost.hu oldalon. Belépés után az Új csomag feladása opciót kiválasztva add meg a címzett adatait.
Házhoz szállításnál kötelező a csomagcímke, így ha azt otthon nem tudod kinyomtatni, akkor az adatok megadását követően az erre szolgáló mezőben jelezd, hogy "Címkenyomtatást kérek". Ebben az esetben a csomagcímkét a futárunk fogja kinyomtatni és felragasztani a csomagra.
A kitöltés után megkapod a csomagcímkét vagy a feladási kódot. Látogass el a hozzád legközelebbi automatához. (Az automaták listáját itt találod.) Az automata kijelzőjén válaszd a Csomagküldés/Feladási kóddal opciót és olvasd be a csomagcímke vonalkódját vagy add meg a feladási kódot. Az automatán található méretminta segítségével állítsd be a fiók méretét és fizess bankkártyával. Ezután helyezd a csomagod a kinyíló rekeszbe, csukd be az ajtót. A feladásról szóló igazolást e-mailben küldjük meg.
Automatába küldött csomagnál nem kell csomagcímkét nyomtatnod, azonban biztonsági okokból kérjük, hogy írd rá a csomagra a feladó és a címzett nevét és telefonszámát.
A feladási kódra van szükség a feladáshoz, a csomagra a címkét futáraink ragasztják rá, amikor kiveszik a csomagot az automatából.
Házhozszállításos csomagnál kötelező a címke, így azt a feladónak kell kinyomtatnia, vagy külön szolgáltatás keretén belül (Címke nyomtatást kérek) tőlünk igényelni. Ha mi nyomtatjuk a címkét, akkor feladási kóddal tudod feladni a csomagot és futáraink fogják felcímkézni.
Akkor jelenik meg ez az üzenet, ha sem a kiválasztott méretben, sem nagyobb méretű rekesz nem áll rendelkezésre szabadon az automatában feladásra. Javasoljuk, hogy indulás előtt itt nézz rá a választott automatád telítettségére, illetve érdemes megnézned, hol található a közelben még automatánk.
Nem, minden rekeszbe kizárólag csak 1 csomagot lehet behelyezni.
Csomagautomata-hálózatunk folyamatosan bővül, így egyre ritkábban fordul elő, hogy nincs szabad fiók. Azt javasoljuk, hogy itt ellenőrizd, hogy a választott automatádat mikor töltik és ürítik futárjaink. A töltés/ürítés időpontját követően van a legnagyobb telítettség az automatában, így azt az idősávot érdemes elkerülnöd.
A címke kinyomtatásától 7 nap áll rendelkezésedre, hogy feladd a csomagot a választott FOXPOST automatánál.
Új csomag feladása esetén az átvételi pontoknál „lista ár” jelzővel feltüntetett helyszínekre az akciós áraink nem vonatkoznak, csak lista áron lehetséges a csomagküldés. A lista árat az automatán kell kifizetni, a foxpost.hu oldalon megjelenő ár ettől eltérhet.
A listaáras automatákat az Áraink menüben tudod megtekinteni.
Amennyiben regisztrált magánszemélyként adod fel csomagodat, akkor e-mailben kapsz visszaigazolást a sikeres csomagfeladásról és ugyanilyen módon kap tájékoztatást a csomag címzettje is. Nem regisztrált csomagfeladás esetén továbbra is papíralapú igazolást kaphatsz.
Nyugta:
Az Áfa tv. 167. §-a alapján mentesül a nyugtakibocsátási kötelezettség alól az adóalany abban az esetben, ha
a) sajtóterméket értékesít;
b) a szerencsejáték szervezéséről szóló törvény hatálya alá tartozó szerencsejáték szolgáltatást nyújt;
c) kezelőszemélyzet nélküli automataberendezés útján teljesíti termék értékesítését, szolgáltatás nyújtását.
Ezekben az értékesítési formákban, termékkörökben nincs nyugtaadási kötelezettség, ezáltal annak gépi úton történő kibocsátása sem kötelező.
Ebben az esetben a csomag behelyezése nélkül csukd be az ajtót, majd a képernyőn megjelenő "Másik fiókméretet választok" gombot nyomd meg. Így tudod töröltetni az első fizetésed és új fiókot választani. A törlésről egy "Fizetés Megszakítva" feliratú igazolást adunk és a feladás díjáról a bank veszi le a zárolást.
Ebben az esetben kérünk, vedd fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálatunkkal a 06-1-999-0-369 telefonszámon, ők tudnak segíteni, munkanapokon 8:00-20:00 óra között várják hívásodat.
Csomagátvétel
4 naptári napig őrizzük csomagodat az automatáinkban. A 4 napos időtartamba a hétvégi napok (szombat, vasárnap) is beleszámítanak. Felhívjuk figyelmedet, hogy a beltéri automaták esetében a munkaszüneti napot nem számoljuk bele a tartási időbe, kültéri automaták esetében viszont beleszámítjuk. Az átvételi határidő óra-perc pontossággal a csomag érkezéséről szóló sms vagy Viber üzenet és e-mail értesítésben található. Futárunk ezen időpont után kiveszi a csomagot az automatából, ezért fontos, hogy az értesítésben szereplő időpontig átvedd a csomagot.
Magánszemély által történő feladás esetén az átvételi határidő lejárata után visszavisszük a raktárunkba, ahol 5 munkanapig tároljuk. Ez idő alatt a címzett és feladó is kérhet újraküldést, melynek a díja 2134 Ft. Az újraküldést telefonos Ügyfélszolgálatunknál lehet kérni, a 061-999-0369-es telefonszámon. Az ismételt kézbesítés költségét a címzett az automatánál tudja rendezni bankkártyával. Ha nem kérsz újraküldést, a csomagodat visszaküldjük a feladónak 1499 Ft ellenében.
Üzleti partner feladása esetén nem tudjuk újból kiszállítani a csomagot a címzett részére, az automatikusan a feladó részére visszaszállításra kerül. Ebben az esetben a címzettnek fel kell venni a kapcsolatot azzal a céggel, ahonnan a terméket megrendelte.
Ha a csomag megérkezett az átvételi pontra, Viber üzenetben vagy SMS-ben értesítjük a címzettet. Abban az esetben, ha a telefonszámhoz nem tartozik Viber-fiók vagy a Viber-fiók esetén az értesítések fogadása ki van kapcsolva, SMS-ben fogunk küldeni értesítést. Az üzenetben elküldött egyedi, csak általa ismert kóddal nyithatja ki az automata megfelelő ajtaját.
Házhoz szállítás esetén a futártól személyesen a címzett, a címhelyen tartózkodó családtagok, meghatalmazottak vehetik át a küldeményt.
A kiszállítást megelőzően sms-ben és e-mailben értesítést küldünk a futár érkezési időpontjáról. A futár kétszer kísérli meg a csomag kézbesítését egymást követő munkanapokon
Az e-mailben található webes elérési helyen módosítani lehet a kiszállítás napját és a kiszállítási címet is. Amennyiben ezzel a lehetőséggel élsz, a két kiszálítási kísérlet közül egyet felhasználtál.
.
A nyitókód ismeretében bárki átveheti a csomagot az automatából. Házhoz szállítás esetén a futártól személyesen a címzett, a címhelyen tartózkodó családtagok, meghatalmazottak vehetik át a küldeményt.
A futár kétszer kísérli meg a csomag kézbesítését egymást követő munkanapokon. Amennyiben a csomagot nem veszi át a címzett akkor visszaérkezik központi raktárunkba, ahonnan a feladó részére küldjük vissza a feladási pontra melynek költsége 1499 Ft.
Sikertelen kézbesítés esetén e-mail és sms útján küldünk értesítést a kézbesítés eredménytelenségéről, majd a futár még egy alkalommal megkísérli a csomag kézbesítését. A futár elérhetősége a csomag érkezéséről szóló e-mail és sms értesítésben megtalálható, így szükség esetén a címzett egyeztethet vele a kézbesítés időpontjáról.
Vásárláskor válaszd ki a lakhelyedhez legközelebb eső FOXPOST automatát és add meg mobiltelefonszámodat. Miután futárunk átvette a csomagot a webshoptól, akár két munkanapon belül kiszállítja a választott célautomatába. Ha a csomagod megérkezett az átvételi pontra, SMS-ben vagy Viber üzenetben értesítünk. Az üzenetben találsz egy nyitókódot.
Fontos: Ne töröld az SMS-t vagy Viber üzenetet, mert szükséged lehet rá, ha vissza szeretnéd küldeni a csomagot.
Látogass el az automatához, add meg az nyitókódodat és nyisd ki a rekeszedet: a csomag tartalmáról csak neked van tudomásod, így a folyamat nemcsak villámgyors, de rendkívül diszkrét is. Ha már fizettél online, kész is vagy. Ha még nem fizettél, nincs ok az aggodalomra: az automatánál a webshopokhoz hasonlóan lehetőséged van használni a bankkártyádat. Az automatában az érkezéstől számított 4 napig őrizzük a csomagod.
Az automatába kiszállított csomagot kizárólag bankkártyával tudod kifizetni az átvételkor.
Házhoz szállításos csomag esetében a futárnál készpénzben vagy bankkártyával tudsz fizetni.
Kérünk, ebben az esetben készíts fényképet a csomagolásról, a csomag külső és belső állapotáról (a belső térkitöltő, térelválasztó anyagokról is) és a sérült termékről. Ezután kérünk, hogy töltsd ki a weboldalunkon található bejelentési űrlapot. Az űrlaphoz kérjük, csatold a sérülésről készített képeket. Ez alapján fogjuk a bejelentésedet kivizsgálni, amelyről 30 napon belül tájékoztatunk.
A csomagok tartási ideje 2022. december 5-től 4 naptári nap, tartási idő hosszabbítás kérést nem tudunk teljesíteni. Csúcsszezonban megnövekszik a csomagküldések száma, szeretnénk, hogy továbbra is mindenki időben megkapja a küldeményét. Automata meghibásodás esetén a csomagok tartási idejét automatikusan meghosszabbítjuk, erről minden esetben SMS-ben tájékoztatjuk ügyfeleinket.
Csomag visszaküldés
Kérjük a visszaküldés lehetőségeiről kérdezd a webshopot, ahova visszaküldenéd a terméket. Az adott webshop tud arról tájékoztatni, hogy náluk milyen feltételekkel küldheted vissza a csomagot, valamint, hogy a szolgáltatásért szükséges-e díjat fizetned vagy ingyenesen igénybe veheted.
Kérjük a visszaküldés lehetőségeiről kérdezd a webshopot, ahova visszaküldenéd a terméket. Az adott webshop tud arról tájékoztatni, hogy náluk milyen feltételekkel küldheted vissza a csomagot, és az alábbiak közül melyik visszaküldési mód vonatkozik rá.
- Csomag visszaküldése FOXRETURN-nel:
Egy egyszerű regisztrációt, majd belépést követően a csomagvisszaküldés menüpont alatt írd be az átvételi kódot, ezt követően add meg a szükséges adatokat (visszaküldés oka). Az adatok megadása után mi generálunk Neked egy kódot. Ezután keresd fel a legközelebbi csomagautomatánkat, amit a kapott kód segítségével ki tudsz nyitni, és behelyezheted a csomagot. Amennyiben fizetned kell, bankkártyád használatával egyenlítsd ki az összeget a POS terminálon keresztül.
A csomagvisszaküldés részletes leírását megtalálod ITT.
Fontos: A funkció kizárólag webshopból rendelt termékek visszaküldésére vonatkozik, magánszemélyek közötti csomagküldés esetén nem alkalmazható! Egyes webshopok az általánostól eltérő módon biztosíthatják a visszaküldést. Mindig tájékozódj az adott webshop áruvisszaküldéssel kapcsolatos szabályairól!
- Eddig megszokott „nyitókódos” visszaküldés:
Sétálj el bármelyik FOXPOST automatához. Itt tudod megnézni a hozzád közeli automaták listáját
Az érintőképernyőn válaszd ki a „Csomagvisszaküldés” opciót. Használd a nyitókódot, amellyel a terméket eredetileg átvetted és tedd be a csomagot a rekeszbe, majd csukd be az ajtót. Részedről ennyi, a többiről mi gondoskodunk.
A csomagvisszaküldés részletes leírását megtalálod ITT.
Fontos: A funkció kizárólag webshopból rendelt termékek visszaküldésére vonatkozik, magánszemélyek közötti csomagküldés esetén nem alkalmazható! Egyes webshopok az általánostól eltérő módon biztosíthatják a visszaküldést. Mindig tájékozódj az adott webshop áruvisszaküldéssel kapcsolatos szabályairól!
Kérjük a visszaküldés lehetőségeiről kérdezd a webshopot, ahova visszaküldenéd a terméket. Az adott webshop tud arról tájékoztatni, hogy náluk milyen feltételekkel küldheted vissza a csomagot.
Csomag visszaküldése FOXRETURN-nel:
Egy egyszerű regisztrációt, majd belépést követően válaszd ki a listáról, hogy kitől rendelted a csomagot. (Ha nem találod a webshopot a listán, akkor nem tudod a FOXRETURN visszaküldési szolgáltatásunkat igénybe venni, kérjük a visszaküldés lehetőségeiről kérdezd a webshopot, ahova visszaküldenéd a terméket.)
Amennyiben megtaláltad a listában a webshopot, a legördülő listából válaszd ki a webáruházat, majd ezt követően add meg a szükséges adatokat (csomagméret, visszaküldés oka), és mi generálunk Neked egy kódot. Ezután keresd fel a legközelebbi csomagautomatánkat, amit a kapott kód segítségével ki tudsz nyitni, és behelyezheted a csomagot. Amennyiben fizetned kell, bankkártyád használatával egyenlítsd ki az összeget a POS terminálon keresztül.
A csomagvisszaküldés részletes leírását megtalálod ITT.
Fontos: A funkció kizárólag webshopból rendelt termékek visszaküldésére vonatkozik, magánszemélyek közötti csomagküldés esetén nem alkalmazható! Egyes webshopok az általánostól eltérő módon biztosíthatják a visszaküldést. Mindig tájékozódj az adott webshop áruvisszaküldéssel kapcsolatos szabályairól!
Utánvéttel kapcsolatos kérdések
Az utánvét összegét automatáinknál bankkártyával, házhoz szállítás esetén a futárnál készpénzzel vagy bankkártyával tudja kifizetni a címzett.
A címzettnek – célautomatába küldés esetén - 4 nap áll rendelkezésére a csomag átvételére. Az utánvét összege csak az átvételt követően folyik be hozzánk, ezt követő 3 munkanap alatt tudjuk a feladónak átutalni azt. Házhoz szállítás esetén a csomag címzett általi átvételétől számítottan 3 munkanap alatt utaljuk át az utánvétel összegét. A banki utalás közlemény mezőjében megadjuk a csomagazonosítót, így tudni fogod, hogy melyik csomag utánvételi összegét utaltuk át.
Mikor kapja meg a FOXPOST az átvett csomag utánvét összegét?
Csomagautomatáinknál átvett csomag esetében az ott befizetett összeg nem közvetlenül a FOXPOST-hoz érkezik be, hanem a részünkre bankkártya menedzsment szolgáltatást nyújtó pénzügyi szolgáltatókhoz (OTP Bank, illetve applikációs fizetés esetén OTP Mobil Zrt.) A FOXPOST ezt az összeget legkorábban a következő munkanapon kapja meg. Házhoz szállított csomag esetén általában egy munkanappal később.
Mikor fizeti ki a FOXPOST a magánszemély feladók utánvétjeit?
A FOXPOST napi rendszerességgel utalja a magánszemély feladók részére a címzettektől beérkezett utánvét összegeket. Az utalást csak azt követően tudjuk indítani, hogy az összeg beérkezett hozzánk. Az utalás nem „azonnal” történik meg – az ismert 5 másodperces utalási szabály ugyanis nem vonatkozik a csoportos utalásokra.
Igen lehetséges, azonban ehhez regisztrált tagnak kell lenned a foxpost.hu oldalon. A saját fiókodon belül tudod a címzett adatainál megadni, hogy mekkora összeget szeretnél tőle kérni a csomag átvételekor. Fontos tudni, hogy a címzettől kizárólag azt az összeget fogjuk kérni, amit megadsz a csomag létrehozása során. Tehát ha szeretnéd visszakapni a címzettől a szállítási költséget, akkor azt számold hozzá a termék árához és az együttes összeget add meg.
Az ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően kártérítést maximum 50.000 Forintig vállalunk.
A feladást követően már nem tudod az utánvételi összeget módosítani.
Amennyiben az utánvét összegén felül a feladási díjat is a vevővel szeretnéd kifizettetni, add hozzá a feladási díjat az utánvét összegéhez és azt írd be utánvéttel beszedendő összegnek a csomagelőkészítés során.
Bankszámlaszám módosítása esetén, csak a módosítást követően létrehozott csomagok utánvételi összegét tudjuk a módosított bankszámlaszámra elutalni. Amennyiben elkezdted a csomag létrehozását és azt követően változtatod meg a bankszámlaszámodat, abban az esetben még nem a megváltoztatott bankszámlaszámodra teljesítjük az utánvét összegét. Ha módosítani szeretnéd a bankszámlaszámodat, azt a csomag létrehozása előtt tedd meg.
FOXPOST kupon
FOXPOST kuponnal nem csak egyszerűen, de kedvezményesen is tudsz csomagot feladni a FOXPOST hálózatán keresztül.
Kupont többféleképpen is kaphatsz:
-
Ha egy ismerősöd meghív FOXPOST tagnak, regisztrálj a meghívóban található link segítségével és rögtön jóváírunk profilodban FOXPOST kupont.
-
Ha már tag vagy, Te is meghívhatod ismerőseidet. Ha valamelyik meghívottad regisztrál, arról e-mailben értesítünk és jóváírunk 300 Forint értékű kupont mindkettőtök fiókjában.
-
Regisztrált FOXPOST tagként egyedi kampányaink során is szerezhetsz kupont. A kuponok felhasználásáról az aktuális kampánynál található szabályzatban vagy blogbejegyzésben olvashatsz.
-
Ezenkívül egyes rendezvényeinken, partneri együttműködéseink keretében és közösségi média oldalainkon, vagy esetenként csoportokban is találkozhatsz kuponjainkkal.
Egyenlegedet profilodba belépve, a Kuponjaim menüpontra kattintva tudod ellenőrizni.
A kuponok csomagfeladáskor, a fizetés során automatikusan biztosítják a kedvezményt a mindenkor érvényes listaárból. A kedvezmény a végösszegből kerül levonásra. Egy csomagfeladáshoz egy kuponkód használható fel.
A kuponokat a www.foxpost.hu felületen regisztrált fiókodban vagy az applikációnkban tudod beváltani manuális bevitellel vagy az elérhető kuponjaid közül kiválasztva.
A kuponok felhasználhatósága eltérő. Van, amelyiket csak automatából automatába történő csomagküldés során lehet beváltani, és van olyan is, amit házhoz szállítással kért csomagküldésre is be tudsz váltani.
Hogyan tudok valakit meghívni?
- A saját fiókodba belépve a Kuponjaim menüpont alatt találod a meghívási felületet, ahol e-mail cím megadásával tudod meghívni ismerőseidet, vagy a saját egyedi linked megosztásával is küldhetsz meghívót.
Hány ismerőst hívhatok meg?
-
Korlátlan számú ismerőst meghívhatsz, azonban minden e-mail címmel csak egyszer lehet regisztrálni.
Kaptam meghívót, meddig regisztrálhatok?
-
Ahhoz, hogy megkapd az ajándékkupont, a küldéstől számított 3 napod van a regisztrációra. Tagnak regisztrálni ezután is tudsz, ebben az esetben meghívó küldésével tudsz kuponhoz jutni.
Meddig érvényes a kupon?
-
Ezek a kuponok 30 napig használhatóak fel és automatából automatába történő csomagküldés során tudod beváltani.
Mi lehet a probléma, ha nem kapom meg a kupont az általam meghívott személy után?
-
Ilyen esetben kérjük, egyeztess a meghívott féllel, hogy teljesen befejezte-e a regisztrációt, minden adatot megfelelően megadott-e a regisztráció során. Fontos, hogy nem elegendő az előregisztrációt elvégezni a kupon jóváírásához, hanem a teljes regisztrációs folyamatot be kell fejezni és a szükséges mezőket ki kell tölteni.
Az egyéb kuponok érvényességi ideje és felhasználhatósága (automatából automatába vagy házhoz szállítás esetén is) kampányonként eltérő. Erről bővebb tájékoztatást minden esetben az adott kampány oldalán, az adott bejegyzésben, vagy a rendezvényen adunk.
Csomag létrehozása feladási kód generálással történik. A létrehozott feladási kódok 7 napig élnek. Ha valaki csomagot hozott létre és kupont használt fel, de az ezt követő 7 napon belül nem adta fel a csomagot, a feladási kód és ezzel együtt a kupon, vagyis a kedvezményes csomagküldési lehetőség is elveszik. Az elvesztett kupon helyett új kupont igényelni nem lehet.
FOXPOST mobil applikáció
A foxpost.hu-n elérhető csomagküldő szolgáltatásunk előnyeit magánszemélyként ezentúl bárhol élvezheted mobiltelefonon, egyszerűen, FOXPOST applikáción keresztül.
Igen, csak aktív adatkapcsolat mellett tudod használni az alkalmazást.
Amennyiben már rendelkezel a foxpost.hu-n regisztrációval, az applikációt ugyanezekkel a belépési adatokkal tudod használni. Nincs szükség új regisztrációra.
Az előkészített csomagnál a Feladom gombra nyomva lehet elkezdeni a feladást. Ezután kell az automata kijelzője felett vagy alatt elhelyezett matricán lévő QR kódot bescannelni. Ha van szabad rekesz a kiválasztott méretben, akkor lehet megkezdeni a fizetési folyamatot. Ezután nyílik ki a kiválasztott rekesz.
Az érkező csomagjaimnál az Átveszem gombra kattintva lehet elindítani a folyamatot, az automata kijelzője felett vagy alatt elhelyezett matricán lévő QR kód bescannelése után, ha nem kell utánvétet fizetni, azonnal nyílik a rekesz. Ha utánvétet kell fizetni, az a SimplePay-en keresztül tehető meg, hasonlóan a feladási folyamathoz. A sikeres fizetés után nyílik a rekesz.
A szükséges QR kód az automata kijelzője felett vagy alatt elhelyezett matricán található meg. A QR kód mellett az automata neve is olvasható. Ezt kell scannelni az alkalmazással, miután rákattintottál a kiválasztott csomag melletti Átveszem, vagy Feladom gombra.
Amennyiben nem találsz QR kódot az automata kijelzője alatt vagy fölött, kérjük, jelezd ezt a foxapp@foxpost.hu e-mail címen az automata pontos címének megadásával. Futáraink ezután rövid időn belül kihelyezik/pótolják a kódot. Amíg nincs kint a kód, csak az eddigi módon, az applikáció használata nélkül lehet csomagot feladni és átvenni, az automata kijelzőjét használva.
A tapasztalataink szerint a legtöbb készülékkel akár sötétben is scannelhető a QR kód. A készüléken engedélyezni kell az APP számára a kamera használatot, ezután lehet a QR kódot a szokásos módon scannelni. Érdemes lehet a készüléket közelíteni, távolítani, ha elsőre nem olvassa le a kódot.
Előre készítsd elő a csomagjaidat és add meg a szükséges adatokat. Mentett kártyával jóval gyorsabb az automatánál a feladás. A csomagod előkészítésekor ügyelj a pontos adatfelvitelre (pl. e-mail cím, telefonszám), ellenőrizd, mielőtt elmented. Ezután csak el kell menned a Hozzád legköezelebbi csomagautomatához.
Előfordulhat, hogy megszakadt az internetkapcsolat, ez vezethet arra, hogy nem sikerül az adott műveletsort befejezni. Kérjük, próbáld újra!
Igen, van erre lehetőség. Ha nem fér be a nyitott rekeszbe vagy a csomagodnak elég egy kisebb rekesz is, NE tedd be a csomagot, csak csukd vissza a nyitott ajtót, majd válassz új rekeszméretet. Az előzőleg választott méret fizetési tranzakcióját azonnal sztornózzuk és az összeget visszautaljuk.
A hagyományos úton, pl. e-mailben kapott feladási, átvételi kóddal vagy QR kóddal az automatánál az eddig megszokott módon is át lehet venni és fel lehet adni csomagokat.
Az automata kijelzőjén erre vonatkozó üzenet látható. Ha valamilyen oknál fogva meggondoltad magad vagy elbizonytalanodtál, és nem applikációval szeretnéd feladni vagy átvenni a csomagot, akkor az üzenet alatt látható a megszakítási lehetőség is. Az automatán a Megszakítom az applikációs folyamatot gombra kattintva, az applikációban pedig a Vissza gombbal tudod megszakítani a folyamatot.
Mind az applikáció, mind az automata oldalán megszakíthatóak ezek a folyamatok, bizonyos folyamatlépéseknél.
Az autotomatán a Megszakítom az applikációs folyamatot gombra kattintva, az applikációban pedig a Vissza gombbal tudod megszakítani a folyamatot.
Igen, természetesen megvan az átjárhatóság, bármelyik felületen készítették elő csomagot, azt a foxpost.hu fiókodban és az applikációban is látod.
A megszokott módon, továbbra is érkeznek az e-mail és SMS vagy Viber értesítések. Az applikációban a csomag átvételéig láthatóak a csomagok.
Jelenleg az alkalmazásban csak addig látható a feladott csomag, amíg a címzett át nem vette. A korábban feladott, átvett csomagok továbbra is elérhetők a foxpost.hu-n, a felhasználói fiókban.
Az applikációval a feladás során a SimplePay-en keresztül lehet fizetni. A költségek összegzése után a SimplePay felületén a korábban regisztrált bankkártyájával tudsz a leggyorsabban fizetni. A fizetés során is meg tudod adni a felületen a bankkártyaadataidat (ezeket a FOXPOST nem tárolja), ez egy kicsivel több időt vesz igénybe. Nem szükséges feltétlenül tehát Simple kártya vagy Simple app használata.
Gyorsabb csomagfeladás érdekében a Beállításokban elmentheted bankkártyádat. Az adatokat a FOXPOST applikáció nem tárolja.
Igen. A regisztrációt követően ezt automatikusan visszautaljuk.
Jelenleg az alkalmazásban csak a SimplePay felületén keresztül lehet fizetni.
TEMU webáruházból rendelt csomagok
Minden esetben a TEMU határozza meg, hogy miként tudja a rendelésed kézbesíteni. A FOXPOST-nak átadott csomagok esetében nem lehetséges a házhoz szállítást kérni. A TEMU szállítási feltételeiről bővebben a www.temu.com oldalon tájékozódhatsz.
Minden esetben a TEMU határozza meg, hogy miként tudja a rendelésed kézbesíteni. A FOXPOST-nak átadott csomagok esetében nem lehetséges a házhoz szállítást kérni. A TEMU szállítási feltételeiről bővebben a www.temu.com oldalon tájékozódhatsz.
A TEMU-tól érkező csomagok esetében nincs lehetőség átirányítást kérni. Az általad megadott címhez legközelebbi csomagautomatába kézbesítjük csomagodat.*
* Esetenként előfordulhat, hogy a legközelebbi csomagautomata telítettsége vagy műszaki hibája miatt egy másik közeli automatába kézbesítjük a csomagodat, így nem kell rá várnod.
Rendelésed visszaküldéséhez kövesd a TEMU alkalmazásában leírt lépéseket. A FOXPOST-on keresztül nem lehetséges a TEMU webáruházból rendelt csomagok visszaküldése.
A TEMU visszaküldési szabályzatát itt találod:
Igen, a TEMU webáruház a feladó.
A rendelésed aktuális helyzetét a TEMU mobilalkalmazásában tudod nyomonkövetni. Minden megrendelt és szállításra leadott csomag esetében található egy csomag nyomkövetési menüpont. Ebben a menüpontban szövegesen elolvashatod, hogy az adott időben éppen merre jár a csomagod.
A FOXPOST a már Magyarország területére beérkezett és kezelésbe átvett csomagok esetén tud segíteni. Rendeléseddel kapcsolatos egyéb kérdésedre vagy panaszodra a TEMU tud tájékoztatást adni. Kérjük, ebben az esetben vedd fel a kapcsolatot a webáruházzal a mobilalkalmazáson keresztül.
Kérjük, panaszodat vagy kártérítési igényedet minden esetben a TEMU alkalmazáson keresztül a TEMU webáruháznak nyújtsd be.