Segíthetünk?
Szolgáltatás használata
A foxpost.hu oldalon, a bal felső sarokban válassza az Üzleti partnereknek opciót, regisztráljon és jelentkezzen be.
Belépés után a Csomagfeladás / Új csomag feladása opciót kiválasztva adja meg a címzett adatait. Ezek alapján generálunk egy csomagcímkét. Nyomtassa ki és ragassza fel a csomagra.
Az Önhöz legközelebbi automatánál válassza:
- a Csomagküldés opciót, majd
- az Üzleti ügyfeleknek menüpontot és adja meg az ügyfélkódját, amit a foxpost.hu fiókon belül a Beállítások menüpontban talál.
A csomagjai száma és méretei alapján válasszon fiókméretet és adja meg, hogy egyszerre hány darab csomagot ad fel. Kérjük, figyeljen arra, hogy pontos darabszámot adjon meg.
Egy fiókban több csomagot is feladhat.
Ezután helyezze a csomagot/csomagokat a kinyíló rekeszbe, csukja be az ajtót. A feladásról szóló nyugtát e-mailben küldjük meg.
A fizetés utólag történik, a pénzügyi osztályunk fogja küldeni a számlát minden héten csütörtökön.
A csomagcímkét kötelező kinyomtatni és felragasztani a csomagra! Lehetősége van egyesével vagy tömegesen is kinyomtatni őket.
Címke hiányában nem tudjuk a csomagokat elszállítani, ezért kérjük, ügyeljen arra, hogy minden csomagra kerüljön csomagcímke.
A címke kinyomtatásától számítva 30 nap áll rendelkezésére, hogy feladja csomagját a FOXPOST automaták valamelyikében.
Mindig ügyeljen a nyomtatóbeállításokra, a címkén a teljes vonalkódnak szerepelnie kell, csak így tudják a scannerek beolvasni.
Csomagcímke alapanyagaként fehér színű és tiszta papírt vagy etikettet használjon. A kinyomtatott címkét ragassza, és ne kapcsozza a csomagra. Ha kapcsozza, előfordulhat, hogy a címke leesik a szállítás, rakodás során.
A címkén található vonalkódot ne fedje le ragasztószalaggal, mert visszatükrözheti a scannereket, így azok nem tudják olvasni a kódot.
Csomagszállítás, csomagok átvétele
Miután futárunk átvette a csomagot, a címzett akár 1 munkanapon belül már át is veheti azt a választott célautomatából. A kiszállítási időt elsősorban az automata telítettsége befolyásolja. Az automaták ürítési idejét ITT találja.
Házhoz szállítás esetén akár 1 munkanap az általános kiszállítási idő, miután futárunk átvette a csomagot az automatából. Az automaták ürítési idejét ITT találja. A csomagok kiszállítására társaságunk időgaranciát nem vállal.
Ha a csomag megérkezett az átvételi csomagautomatába, Viber üzenetben vagy SMS-ben és e-mailben értesítjük a címzettet. Az üzenetben elküldött egyedi, csak általa ismert nyitókóddal nyithatja ki az automata megfelelő ajtaját. A Viber üzenet/SMS tartalmazza a pontos átvételi határidőt (nap, óra, perc), ameddig a csomag átvehető az automatából.
A kiszállítást megelőzően Viber üzenetben vagy SMS-ben és e-mailben értesítést küldünk a futár érkezési időpontjáról. Az e-mailben található webes elérési helyen módosítani lehet a kiszállítás napját és a kiszállítási címet is, amennyiben a házhozszállító partnerünk által javasolt időpont nem megfelelő a címzett részére vagy más címen szeretné átvenni a csomagot.
A nyitókód ismeretében bárki átveheti a csomagot az automatából.
Házhoz szállítás esetén a futártól személyesen a címzett, a címhelyen tartózkodó családtagok, meghatalmazottak vehetik át a küldeményt.
A futár kétszer kísérli meg a csomag kézbesítését, amennyiben egyik alkalommal sem jár sikerrel, a küldemény visszakerül a kiszállítást végző partnerünk raktárába, majd a FOXPOST központi raktárába.
Üzleti partnereink csomagjait nem tudjuk újraküldeni a címzett részére, így azokat raktárunk visszaküldi a feladó számára, abba az automatába, amit a foxpost.hu profiljában megjelöl.
Sikertelen kézbesítés esetén e-mail útján küldünk értesítést a kézbesítés eredménytelenségéről, majd a futár még egy alkalommal megkísérli a csomag kézbesítését.
Utánvét
Az utánvét összegét automatáinknál bankkártyával, házhoz szállítás esetén a futárnál készpénzzel vagy bankkártyával tudja fizetni a címzett.
Az utánvét összege a csomag átvételét követően folyik be hozzánk. Üzleti ügyfeleink részére az utánvétel összegét a heti elszámolás során számoljuk el vagy utaljuk el minden héten csütörtökön. Ezzel egyidőben elektronikusan megküldjük a számlát és a számla részletezőt. Előfordulhat olyan eset, hogy a csomag feladása és az átvétele nem egy elszámolási időszakba esik. Az elszámolás minden esetben a keddtől – hétfőig tartó időszak csomagjait tartalmazza. Amennyiben a csomag a hétfői napon kerül be az automatába, és azt kedden veszik át, úgy az elszámolásnál a feladási díj számlázásra kerül, viszont az utánvétet nem számoljuk el, mivel az az adott heti elszámolási időszakban nem vették át. Ilyen esetekben a csomaghoz tartozó utánvétet – amennyiben átveszik a csomagot – a következő heti elszámolásban számoljuk el.
Utánvét összeg megadásakor kérjük, mindenképpen vegye figyelembe, hogy a FOXPOST automatára küldött csomagnál 300 000 Ft-ig, házhoz küldött csomag esetén 50 000 Ft-ig biztosítja küldeményét.
2022. november 1-től az utánvét kezelési díja 10 000 Forintig nettó 150 Ft, 10 000 Forint felett pedig az utánvét összegének 1,20%-a.
Utánvét kezelési díjának számítása
Példa: 15 000 Ft-nál 1,2 %, ami nettó 180 Ft. Az utánvét összegét, vagyis a 15 000 Ft-ot 0.012-vel kell megszorozni, hogy megkapja az utánvét kezelési díjat, így jön ki a nettó 180 Ft. 20 000 Ft esetén pedig nettó 240 Ft az utánvét kezelési díja.
Ha egy konkrét összeget szeretne megadni utánvét kezelési költségnek, javasoljuk, hogy az átlagos kosárértéket vegye figyelembe (pl. előző 3 havi utánvét összegeinek az átlagát értjük) és ahhoz kalkuláljon utánvét kezelési költséget.
Fizetéssel kapcsolatos tudnivalók
Üzleti partnereinknek nem kell az automatánál, csomagfeladáskor fizetni. Részükre hetente egyszer, csütörtökönként állítunk ki utólagos elszámolást és számlát. Egy elszámolási időszak keddtől-hétfőig tart, az ezen időszakban kiszámlázott csomagok szállítási díját és az átvett csomagok utánvételi összegét tartalmazza.
Üzleti ügyfelünk két féle számlát kaphat:
Levonásos számlának azt nevezzük, amikor az adott héten befolyt utánvét összegéből levonjuk az ugyanarra a hétre eső szolgáltatások díjait. Erre akkor van lehetőség, ha a beszedett utánvét összeg nagyobb, mint a szolgáltatási díjak összege. Ilyenkor minden esetben feltüntetjük a számla fizetési módjánál, hogy „LEVONÁS”, illetve a számlán szerepel egy kiegészítő szöveg is, miszerint: „A számla nem igényel pénzügyi teljesítést”.
Átutalásos számlának azt nevezzük, amikor üzleti partnerünknek nincs utánvétje, vagy a beszedett utánvét összege kisebb, mint a szolgáltatási díjai. Ilyen esetben a számla fizetési módja „ÁTUTALÁS”. Amikor az elszámolt utánvét összege kisebb, mint a számlázott összeg, az elszámolásban az összesítő fülön mindkét félnél utalandó összeg fog jelentkezni. Ebben az esetben nem vonjuk le a számla végösszegét, hiszen nem tudnánk levonni a teljes számlázott összeget, hanem mindkét fél utal. Társaságunk az utánvét teljes összegét, üzleti partner pedig a számla teljes összegét. Kérjük, utaláskor csak a számlánk sorszámát tüntesse fel a közleményben.
Korszerűbb és a mai igényekhez jobban igazodó számlázási rendszert, Billzone.eu e-számlát vezettünk be 2022. március 24-től.
Üzleti partnereink értesítő levelet kapnak a számlával. A számla az e-mail mellékletében is megtalálható, de a levélben található "Számla letöltése" linkre kattintva is letölthető.
A fizetési mód kizárólag a számlán szerepel. Felhívjuk figyelmét, hogy a korábbi gyakorlathoz képest nincsen előzetes tájékoztatás arról, hogy a számla fizetése levonással vagy utalással történik.
Fejlesztésünknek köszönhetően az elszámolás Excel fájl ezentúl külön mellékletként érkezik.
Bejelentési űrlapok és észrevételek
Ha problémába ütközött, javaslata van, vagy kárt szeretne bejelenteni, kérjük, írásban tegye, a következő formanyomtatványok kitöltésével.
Kollégáink igyekeznek a lehető legrövidebb időn belül választ adni és megoldást találni kérésére!
Fontos a véleménye, örömmel segítünk!
Amennyiben az intergráció során problémába ütközött vagy kérdése merült fel, vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi ürlap kitöltésével.
Egyedi ajánlatkérés estén az alábbi űrlap segítségével vegye fel a kapcsolatot üzletkötőnkkel.
A küldemény feladásától számítva 15 nap türelmi idő áll rendelkezésünkre a küldemény beazonosítására. Amennyiben ez sikeres, a küldeményt kézbesítjük a címzettnek. Amennyiben a keresés nem jár sikerrel, a csomag eltűntnek nyilvánítható és arra elvesztési jogcímen kárigény indítható el. A kárigény bejelentéséhez kérjük, töltse ki az adatait és adja meg minden rendelkezésére álló információt. Az ügyet mindenképpen 30 napon belül, de kapacitásainkhoz mérten igyekszünk hamarabb kivizsgálni.
Sérült csomag bejelentéséhez kérjük, töltse ki az adataidat és csatoljon fotót/fotókat, amelyen látható a sérülés. Webáruházból történt rendelés esetén, amennyiben van elérhető fénykép az ép termékről, kérjük, azt is töltse fel. Az ügyet mindenképpen 30 napon belül, de kapacitásainkhoz mérten igyekszünk hamarabb kivizsgálni.
Kérjük, kizárólag abban az esetben töltse ki az alábbi formanyomtatványt, amennyiben automatába küldött vagy érkező csomagjának státusza 3 napja nem változik a nyomonkövetésnél. Csomagkeresést csak akkor indítunk, ha a csomag egy adott státuszban 3 napja változatlan.
Az ügyet mindenképpen 30 napon belül, de kapacitásainkhoz mérten igyekszünk hamarabb kivizsgálni.
Kérjük, kizárólag abban az esetben töltse ki az alábbi formanyomtatványt, amennyiben házhoz küldött vagy érkező csomagjának státusza 3 napja nem változik a nyomonkövetésnél. Csomagkeresést csak akkor indítunk, ha a csomag egy adott státuszban 3 napja változatlan.
Az ügyet mindenképpen 30 napon belül, de kapacitásainkhoz mérten igyekszünk hamarabb kivizsgálni.
Regisztrált felhasználóként a honlapunkon csomagelőkészítés során problémába ütközött - mert a rendszer nem generál csomagszámot, nem megfelelő ár jelenik meg oldalunkon, nem tud címkét nyomtatni, stb. -, akkor kérjük, az alábbi formanyomtatvány kitöltésével jelezze nekünk. Az ügyet mindenképpen 30 napon belül, de kapacitásainkhoz mérten igyekszünk hamarabb kivizsgálni.
Amennyiben a kiállított számlán téves adatok szerepelnek, kérjük, az alábbi űrlap kitöltésével jelezze nekünk.
Köszönjük, hogy FOXPOST csomagautomatának biztosítana telepítési, így megjelenési lehetőséget. Az alábbi űrlap kitöltésével adja meg az ingatlan részletes adatait. A kitöltést követően csak abban az esetben keressük fel, amennyiben az ajánlott területet alkalmasnak találjuk csomagautomata telepítésére. Megértését és türelmét köszönjük!