FOXPOST AKADÉMIA #9 – Így spórolj a szállítási költségeken!
A szállítás nehéz feladvány lehet az e-kereskedelemben, de kulcsfontosságú ahhoz, hogy a vásárlók elégedettek legyenek, és a profitod is növekedjen. A játék neve: költséghatékony szállítás – már ha a büdzsén belül szeretnél maradni, miközben a lehető leggyorsabb kézbesítést biztosítod a vásárlóid számára. És miért ne tennéd ezt?
A gyorsaság és a megfizethetőség egyensúlyban tartása nem mindig egyszerű feladat, de a megfelelő stratégiákkal racionalizálhatod a szállítás folyamatát és növelheted a vásárlói elégedettséget.
Íme, 5 villámtipp a költséghatékonyabb szállításhoz!
1. A szolgáltatók összehasonlítása
Ne elégedj meg az első és egyetlen lehetőséggel, amibe belefutsz. Hasonlítsd össze a logisztikai szolgáltatók, futárszolgálatok árait, költségeit, a vállalt szállítási időket, valamint járj utána a megbízhatóságuknak is.
2. Tárgyalj a tarifákról!
Ha nagy mennyiségben szállíttatsz, tárgyalj bátran a fuvarozókkal a kedvezőbb árakról (volumen alapú kedvezmény). Minden megtakarított forint számít! Sok futárcég biztosít speciális árakat hosszú távú együttműködés esetén.
Tipp: Időről időre vizsgáld felül a különböző szolgáltatók díjszabásait és szolgáltatási szintjeit, hiszen azok jelentősen eltérhetnek egymástól.
3. Optimalizáld a csomagolást!
Amennyiben a termékeidet te magad szeretnéd csomagolni, használj olyan csomagolóanyagokat – lehetőség szerint újrahasznosított, könnyebb anyagokat – és helytakarékos megoldásokat, amelyek a legjobban illeszkednek a termékhez. (Mindezzel ráadásul a fenntarthatóságért is sokat teszel.)
A kisebb, kompakt csomagolás segíthet a költségek redukálásában, hiszen csökken a méret és a súly, ezáltal pedig a szállítási költség is.
4. A lehetőségek széles tárháza a kiszállításban
Biztosíts többféle kiszállítási módot (pl. standard, expressz), így a vásárló választhatja ki az igényeinek és a pénztárcájának leginkább megfelelő opciót. A pick-up pontok és csomagautomaták általában olcsóbbak, mint a házhozszállítás, és sok ügyfél számára kényelmesebb megoldást jelentenek.
5. Ösztönözd vásárlóid az ingyenes szállításra!
A vevők kétségkívül rajonganak az ingyenes szállításért – ezt is költséghatékonnyábbá teheted, ha meghatározott vásárlási összeghez kötöd. Ez a módszer növeli a kosárértéket és csökkenti a kiszállítás fajlagos költségeit, amennyiben ügyesen kalkulálod ki az említett minimum vásárlási értéket.
Ebben a cikkünkben az ingyenes szállítás mint marketing stratégia előnyeiről és hátrányairól tudhatsz meg többet.
Egy olyan logisztikai partnert keresel, aki megbízható, minőségi, egyszerűen integrálható szolgáltatást nyújt megfizethető áron, ráadásul országos lefedettéggel rendelkezik? Keress minket bátran, örömmel segítünk!