Foxpost Akadémia #10: S. O. S. email marketing ötletek a főszezonra
Visszaszámlálás napi ajánlatokkal
Ez egy igazán figyelemfelkeltő módja annak, hogy felhívd magadra a feliratkozóid figyelmét a főszezon kellős közepén – legyen szó akár 1 hetes, akár 3 napos visszaszámlálásról.
A hírleveles visszaszámlálás napi ajánlataival a sürgősség érzetét keltheted, valamint fokozhatod a vásárlói elkötelezettséget: napról napra fenntarthatod ügyfeleid érdeklődését, hiszen kíváncsian várják majd, hogy mi lesz a következő meglepetés.
Ötletek
Napi témák: Jelölj ki a visszaszámlálós időszak minden napjára egy-egy témát vagy fókuszpontot – a lényeg az, hogy ezek egymástól jól megkülönböztethetők legyenek, így a tartalom mindig friss és hívogató marad.
Egyértelmű és figyelemfelkeltő tárgysorok: Írj olyan subjecteket, amelyek kiemelik a visszaszámlálást, pl: „Ünnepi ajánlatok 3 napig: az 1. nap most kezdődik!” Ez növeli a várakozást és ösztönözheti a megnyitást. Ne feledkezz meg a betekintő szövegről sem (preview text), mobilon van, hogy ez jobban olvasható, mint maga a tárgysor.
Hangsúlyos vizuális megjelenés: Az emailben a visszaszámlálást illusztráló vizuális elemek dinamikusabbá tehetik a promóciót, valamint azonnali cselekvésre késztethetnek. Használhatsz például mozgó gif-eket, valamint visszaszámlálós órát, ami megmutatja, hogy mennyi idő van még hátra az akcióból.
Különleges csomagajánlatok
A bundle csomagajánlatokkal ilyenkor sem nyúlhatsz mellé az e-kereskedelmi főszezon utolsó heteiben, napjaiban sem! Ez a típusú kedvezmény ugye azt takarja, hogy több terméket és/vagy szolgáltatást kombinálsz egyetlen ajánlatba, és csomagként kínálod – kedvezőbb áron, mintha külön-külön vásárolná meg őket a vevő.
A csomag termékei és/vagy szolgáltatásai általában kiegészítik egymást, így a fogyasztók még nagyobb értéket kapnak, ezzel pedig a hírlevél szövegében is nagyszerűen tudsz játszani!
Ami a célzást illeti: Ha nyilvántartod a vásárlási előzményeket a hírlevélküldő rendszeredben, akkor a csomagajánlatokkal meg tudod célozni kifejezetten azokat, akik korábban vásároltak ugyanilyen vagy kapcsolódó termékeket.
S.O.S. megoldások
Vesd be a kedvenceket: Ha tényleg nagyon szorít az idő, akkor gyorsan válogass ki néhányat a legkedveltebb termékek közül, amelyeket témakör, használat, összetevő stb. mentén egy csomagba lehet tenni – így minimalizálhatod a kiválasztáshoz szükséges időt.
Az időfaktor ereje: Hangsúlyozd a tárgyban és az email szövegében is, hogy ez a csomag csak limitált ideig érhető el (pl.: „Csak december 20-ig kapható!”), így azonnali cselekvésre késztetheted a feliratkozót.
Emeld ki a praktikumot (is): A hírlevél szövegében feltétlenül helyezd fókuszba azt, hogy miként könnyíti meg a csomagajánlatod a karácsonyi ajándék beszerzését, különösen az utolsó pillanatban vásárlók számára, akik szeretnének minőségi, szép és hasznos ajándékot adni anélkül, hogy stresszelniük kellene.
Meglepetés villámakciók
Ahelyett, hogy az idő múlása miatt aggódnál, használd ki a meglepetés erejét: indíts váratlan időpontokban villámakciókat – ez nemcsak izgalmas lehet a hírlevél feliratkozóid számára, de az utolsó pillanatban vásárlókat is bevonzhatod vele.
A váratlan villámakciókkal gyors és hatékony megoldást kínálhatsz a vevők fájdalompontjaira, és arra ösztönözheted őket, hogy gyakrabban csekkolják az emailjeiket az exkluzív ajánlataidért.
Villámakciók villámgyorsan
Újrahasznosítás okosan: Ha tényleg sürget az idő, vedd elő nyugodtan a korábbi kampányaid vizuális anyagait, alakítsd a lehető legünnepibbé, és már indulhat is!
Tárgysorok és szöveg: Meglepetés, villámakció MOST, ne maradj le! Csak éjfélig! stb. – a tárgyban és a szövegben is röviden és egyértelműen hangsúlyozd a korlátozott időintervallumot, „ha lemaradsz, kimaradsz” érzetet keltve.
Tégy a törzsvásárlóid kedvére!
Mindenki szereti különlegesnek érezni magát – és ez az ünnepi időszakban hatványozottan igaz. Azokat a feliratkozóidat, akik már vásároltak nálad, jutalmazd meg például az akciókhoz való „early bird” hozzáféréssel, vagy az alap árengedmény feletti további 5%-os kedvezményre jogosító kuponnal stb.
Hangsúlyozd, hogy ez kizárólag a hírlevél feliratkozóknak szóló ajánlat, így ösztönözheted őket arra, hogy keressék a tőled érkező leveleket, és megnyissák őket a későbbiekben is.
Szívből, szeretettel
Néha a kevesebb több: egy-egy kedves gesztus, amivel kifejezed a megbecsülésed és a köszöneted a törzsvásárlóid felé, sokat adhat hozzá az ünnepi hangulathoz.
Karácsonykor írj hírlevelelet szívből jövő jókívánságaiddal, mondj köszönetet azért, hogy megtiszteltek a hűségükkel, a támogatásukkal, és mindenféle promóciós stílus nélkül ajándékozd meg őket egy kis meglepetéssel (ilyen például egy egy alkalomra szóló 10%-os kedvezményt vagy ingyenes szállítást biztosító kupon, amit adott dátumig lehet felhasználni).
Ezzel a levéllel még személyesebbé teheted a kapcsolatot a rendszeres vásárlóiddal.
Plusz egy ötlet: Ha nyilvántartod a vásárlási előzményeket, akkor beilleszthetsz egy ilyen vagy ehhez hasonló mondatot is a levélbe, ettől még személyesebb lesz: „Kedves (Név), köszönjük, hogy idén X alkalommal, Y és Z terméket vásároltál tőlünk.”
Még több tipp
Ajándékkalauz hírlevél
Segítsd feliratkozóidat a választásban egy ünnepi ajándékkalauz összeállításával, amely kiemeli a legjobb termékeidet. Például: „Ajándékötletek 5000 forint alatt”, „Ajándékötletek annak, akit nehéz meglepni” –, egy jól megtervezett útmutató jelentősen egyszerűbbé teszi a vásárlást, és forgalmat generálhat az oldaladra.
Elhagyott kosár emailek – ne mondj le róluk!
Emlékeztesd emailben a vásárlót azokra a termékekre, amelyeket a kosarában hagyott, és emeld ki, hogy ha eddig és eddig megrendeli az adott árucikkeket, még időben megérkezhet karácsonyra! Sőt: Adhatsz egy kis ünnepi jelleget is a levélnek azáltal, hogy különleges kedvezményt vagy egy kis ingyenes ajándékot kínálsz az elhagyott kosár „tulajdonosának”, ha egy bizonyos időn belül befejezi a vásárlást. Ez az extra ösztönzés a „talán”-t „igen”-né változtathatja.
Ünnepváró hangulatban
Ha az ünnepi időszak hírleveleiről van szó, természetesen érdemes ezeket az e-maileket vizuálisan is „karácsonyossá” tenni, hogy valóban ünnepi és különleges hangulatot árasszanak. Spórolj időt magadnak, és válassz nyugodtan kész sablont: a testreszabás gyors és egyszerű, pillanatok alatt stílusosabbá teheted ötletes szövegeiddel, a logóddal, a márkádra jellemző színekkel, stb. – már egy-egy apró elem (hópehely, ajándékdoboz) is sokat segíthet a meghitt hangulat elérésében.
A fenti last-minute ünnepi emailötletek segíthetnek visszaszerezni az elveszett lendületet, növelni az eladást, valamint olyan interakciókat teremteni, amelyek fokozzák a vásárlóknak a webshopod iránti hűségét. Tartsd szem előtt: a sürgősség érzetének megteremtése mellett legalább ennyire fontos a hitelesség is – hiszen az vevők ugyanúgy értékelik az őszinte kommunikációt, mint a nagyszerű ajánlatokat.
A FOXPOST AKADÉMIA további blogbejegyzéseiben is rengeteg hasznos infót, gyakorlati tippet és insight-ot olvashat a kiemelt e-kereskedelmi témákban.