Segíthetünk?

Szolgáltatás használata

Felhívjuk figyelmét, hogy a regisztrációkor megadott e-mail címre a FOXPOST szolgáltatásával kapcsolatos Önnek is fontos üzeneteket fogunk küldeni. 

Ezt az e-mail címet a későbbiekben nem lehet módosítani.  

  • Az ÁSZF-ben foglaltak alapján a csomag aktuális állapotáról státuszüzeneteket küldünk e-mailben. 

  • Üzleti partnereinknek tömeges csomagfeladás esetén a regisztrációkor megadott e-mail címre küldünk értesítést a csomagfeladás tényéről. Üzleti partnerünkként lehetősége van egy rekeszben több csomagot is feladni, hogy ezáltal is megkönnyítsük és gyorsabbá tegyük a csomagfeladást. Ebben az esetben csak egy e-mail értesítést küldünk a csomagfeladásról a regisztrációkor megadott e-mail címre. 

  • Elektronikusan küldjük a számlát és a számlarészletezőt. A számla fogadására egy alternatív e-mail címet is be lehet állítani. 

  • A regisztráció után egy e-mailt küldünk, amiben összeszedtük a lefontosabb információkat, hogy Ön a legkényelmesebben indulhasson el velünk, a legegyszerűbben tudja használni szolgáltatásainkat. 

Megadott telefonszámára SMS üzenetben akkor küldünk értesítést, ha csomagautomatába visszárus csomagja érkezik. 

Tájékoztatjuk, hogy adatait Ön tudja FOXPOST fiókjában módosítani, az e-mail címe és adószáma kivételével. Lépjen be fiókjába a foxpost.hu oldalon, majd válassza a „Beállítások” menüpontot és ott módosítsa a szükséges adatokat. Az adatok módosításának átfutási ideje 48 óra.  

A FOXPOST fiókjában megadott e-mail címet nem lehet módosítani. Ha azon szeretne változtatni, meg kell szüntesse jelenlegi regisztrációját.  

Adószám-módosítási kérést az alábbi esetekben tudunk teljesíteni:  

  • székhelyváltozás miatt  

  • jogutódlás miatt (az egyik vállalkozás beolvad egy másik vállalkozásba)  

Alábbi okok miatt kért adószám-módosítási igényt nem tudunk teljesíteni:  

  • üzleti fiók átírás kérése egy másik jogi személyre  

  • a vállalkozást (webshopot) eladták, azt egy másik cég megvette  

Kérjük, ezekben az esetekben új regisztrációval hozzon létre új FOXPOST fiókot.  

Tájékoztatjuk, hogy fiókját kizárólag abban az esetben tudjuk megszűntetni, amennyiben nincs folyamatban lévő csomagküldése, illetve, ha nincs kintlévősége.   Módosítással kapcsolatos igényét akkor tudjuk teljesíteni, amennyiben megkeresését a regisztráció során rögzített e-mail címről küldi el.  

A foxpost.hu üzleti fiók azt az egyéni vállalkozót vagy társaságot (pl. Bt., Kft. stb.) azonosítja be, melyhez a regisztráció során rögzített adószám tartozik. Adószám-, illetve cégadat módosításról tehát akkor beszélhetünk, ha ugyanezen cég/egyéni vállalkozó adószáma, székhelye stb. módosul. A jogutódlás és cégbeolvadás kivételével nincsen arra lehetőség, hogy a foxpost.hu üzleti fiók által beazonosított ügyfelet (cég, egyéni vállalkozó) kicseréljünk egy másik cégre/egyéni vállalkozóra. Ilyen esetben, kérjük az új cég/egyéni vállalkozó hozzon létre saját üzlet fiókot!  

A foxpost.hu oldalon, a bal felső sarokban válassza az Üzleti partnereknek opciót, regisztráljon és jelentkezzen be.
Belépés után a Csomagfeladás / Új csomag feladása opciót kiválasztva adja meg a címzett adatait. Ezek alapján generálunk egy csomagcímkét. Nyomtassa ki és ragassza fel a csomagra.

Az Önhöz legközelebbi automatánál válassza:

  • a Csomagküldés opciót, majd
  • az Üzleti ügyfeleknek menüpontot és adja meg az ügyfélkódját, amit a foxpost.hu fiókon belül a Beállítások menüpontban talál.
    A csomagjai száma és méretei alapján válasszon fiókméretet és adja meg, hogy egyszerre hány darab csomagot ad fel. Kérjük, figyeljen arra, hogy pontos darabszámot adjon meg.

Egy fiókban több csomagot is feladhat.

Ezután helyezze a csomagot/csomagokat a kinyíló rekeszbe, csukja be az ajtót. A feladásról szóló nyugtát e-mailben küldjük meg.
A fizetés utólag történik, a pénzügyi osztályunk fogja küldeni a számlát minden héten csütörtökön.

A csomagcímkét kötelező kinyomtatni és felragasztani a csomagra! Lehetősége van egyesével vagy tömegesen is kinyomtatni őket.

Címke hiányában nem tudjuk a csomagokat elszállítani, ezért kérjük, ügyeljen arra, hogy minden csomagra kerüljön csomagcímke. Címkehiányos csomagra kártérítési igény nem nyújtható be.

Felhívjuk figyelmét, hogy nem a címke kinyomtatásától, hanem a csomag létrehozásától számítva áll 30 nap rendelkezésére, hogy feladja csomagját a FOXPOST csomagautomaták egyikében.

Mindig ügyeljen a nyomtatóbeállításokra, a címkén a teljes vonalkódnak szerepelnie kell, csak így tudják a scannerek beolvasni.
Csomagcímke alapanyagaként fehér színű és tiszta papírt vagy etikettet használjon. A kinyomtatott címkét ragassza, és ne kapcsozza a csomagra. Ha kapcsozza, előfordulhat, hogy a címke leesik a szállítás, rakodás során.
A címkén található vonalkódot ne fedje le ragasztószalaggal, mert visszatükrözheti a scannereket, így azok nem tudják olvasni a kódot.

TEKINTSE MEG JAVASLATAINKAT!

Csomagszállítás, csomagok átvétele

Miután futárunk átvette a csomagot, a címzett akár 1 munkanapon belül már át is veheti azt a választott célautomatából. A kiszállítási időt elsősorban az automata telítettsége befolyásolja. Az automaták ürítési idejét ITT találja.

Házhoz szállítás esetén akár 1 munkanap az általános kiszállítási idő, miután futárunk átvette a csomagot az automatából. Az automaták ürítési idejét ITT találja. A csomagok kiszállítására társaságunk időgaranciát nem vállal.

Ha a csomag megérkezett az átvételi csomagautomatába, Viber üzenetben vagy SMS-ben és e-mailben értesítjük a címzettet. Az üzenetben elküldött egyedi, csak általa ismert  nyitókóddal nyithatja ki az automata megfelelő ajtaját. A Viber üzenet/SMS tartalmazza a pontos átvételi határidőt (nap, óra, perc), ameddig a csomag átvehető az automatából.

A kiszállítást megelőzően Viber üzenetben vagy SMS-ben és e-mailben értesítést küldünk a futár érkezési időpontjáról. Az e-mailben található webes elérési helyen módosítani lehet a kiszállítás napját és a kiszállítási címet is, amennyiben a házhozszállító partnerünk által javasolt időpont nem megfelelő a címzett részére vagy más címen szeretné átvenni a csomagot.

A nyitókód ismeretében bárki átveheti a csomagot az automatából.

Házhoz szállítás esetén a futártól személyesen a címzett, a címhelyen tartózkodó családtagok, meghatalmazottak vehetik át a küldeményt.

A futár kétszer kísérli meg a csomag kézbesítését, amennyiben egyik alkalommal sem jár sikerrel, a küldemény visszakerül a kiszállítást végző partnerünk raktárába, majd a FOXPOST központi raktárába.

Üzleti partnereink csomagjait nem tudjuk újraküldeni a címzett részére, így azokat raktárunk visszaküldi a feladó számára, abba az automatába, amit a foxpost.hu profiljában megjelöl.

Sikertelen kézbesítés esetén e-mail útján küldünk értesítést a kézbesítés eredménytelenségéről, majd a futár még egy alkalommal megkísérli a csomag kézbesítését.

Utánvét

Az utánvét összegét automatáinknál bankkártyával, házhoz szállítás esetén a futárnál készpénzzel vagy bankkártyával tudja fizetni a címzett.

Az utánvét törlését, módosítását nem tudjuk végrehajtani!

Az utánvét összege a csomag átvételét követően folyik be hozzánk. Üzleti ügyfeleink részére az utánvétel összegét a heti elszámolás során számoljuk el vagy utaljuk el minden héten csütörtökön. Ezzel egyidőben elektronikusan megküldjük a számlát és a számla részletezőt. Előfordulhat olyan eset, hogy a csomag feladása és az átvétele nem egy elszámolási időszakba esik. Az elszámolás minden esetben a keddtől – hétfőig tartó időszak csomagjait tartalmazza. Amennyiben a csomag a hétfői napon kerül be az automatába, és azt kedden veszik át, úgy az elszámolásnál a feladási díj számlázásra kerül, viszont az utánvétet nem számoljuk el, mivel az az adott heti elszámolási időszakban nem vették át. Ilyen esetekben a csomaghoz tartozó utánvétet – amennyiben átveszik a csomagot – a következő heti elszámolásban számoljuk el.

Az utánvét törlését, módosítását nem tudjuk végrehajtani!

 

Mikor kapja meg a FOXPOST az átvett csomag utánvét összegét?

Csomagautomatáinknál átvett csomag esetében az ott befizetett összeg nem közvetlenül a FOXPOST-hoz érkezik be, hanem a részünkre bankkártya menedzsment szolgáltatást nyújtó pénzügyi szolgáltatókhoz (OTP Bank, illetve applikációs fizetés esetén OTP Mobil Zrt.) A FOXPOST ezt az összeget legkorábban a következő munkanapon kapja meg. Házhoz szállított csomag esetén általában egy munkanappal később.

Utánvét összeg megadásakor kérjük, mindenképpen vegye figyelembe, hogy a FOXPOST automatára küldött csomagnál 300 000 Ft-ig, házhoz küldött csomag esetén 50 000 Ft-ig biztosítja küldeményét.

Az utánvét törlését, módosítását nem tudjuk végrehajtani!

2022. november 1-től az utánvét kezelési díja 10 000 Forintig nettó 150 Ft, 10 000 Forint felett pedig az utánvét összegének 1,20%-a.

Utánvét kezelési díjának számítása
Példa: 15 000 Ft-nál 1,2 %, ami nettó 180 Ft. Az utánvét összegét, vagyis a 15 000 Ft-ot 0.012-vel kell megszorozni, hogy megkapja az utánvét kezelési díjat, így jön ki a nettó 180 Ft. 20 000 Ft esetén pedig nettó 240 Ft az utánvét kezelési díja.
Ha egy konkrét összeget szeretne megadni utánvét kezelési költségnek, javasoljuk, hogy az átlagos kosárértéket vegye figyelembe (pl. előző 3 havi utánvét összegeinek az átlagát értjük) és ahhoz kalkuláljon utánvét kezelési költséget.

Fizetéssel kapcsolatos tudnivalók

Üzleti partnereinknek hetente egyszer, csütörtökönként állítunk ki utólagos elszámolást és számlát. Egy elszámolási időszak keddtől-hétfőig tart. A számla az ebben az időszakban kiszámlázott csomagok szállítási díját és az átvett csomagok utánvételi összegét tartalmazza.  

Csomagautomatába küldött csomag esetén azzal a nappal számlázzuk ki a csomagot, amelyik napon futárunk behelyezte a célautomatába. Házhoz szállított csomag esetében pedig azzal a nappal, amikor a csomag megkapja azt a státuszt, hogy átszállítottuk az Express One kiszállító partnerünkhöz.  

Üzleti ügyfelünk kétféle számlát kaphat.  

Levonásos számla: 

  • Az adott számlázási időszak alatt befolyt utánvét összegéből levonjuk az ugyanarra az időszakra eső szolgáltatások díjait.  

  • Erre akkor van lehetőség, ha a beszedett utánvét összeg nagyobb, mint a szolgáltatási díjak összege.  

  • Ilyenkor minden esetben feltüntetjük a számla fizetési módjánál, hogy „LEVONÁS”, illetve a számlán szerepel egy kiegészítő szöveg is: „A számla nem igényel pénzügyi teljesítést”.  

Átutalásos számla :

  • Ha üzleti partnerünknek nincs utánvétje, vagy a beszedett utánvét összege kisebb, mint a szolgáltatási díjai. Ilyen esetben a számla fizetési módja „ÁTUTALÁS”.  

  • Amikor az elszámolt utánvét összege kisebb, mint a számlázott összeg, az elszámolásban az összesítő fülön mindkét félnél utalandó összeg szerepel.  

  • Ebben az esetben nem vonjuk le a számla végösszegét, hiszen az utánvét összegéből nem tudnánk levonni a teljes számlázott összeget, hanem mindkét fél utal. A FOXPOST az utánvét teljes összegét, üzleti partner pedig a számla teljes összegét.  

  • Kérjük a közleményben csak a számlánk sorszámát tüntesse fel utaláskor.        

Kérjük, ha a számlán szereplő fizetési mód „átutalás”, minden esetben átutalással rendezze. Pénzügyi rendszereink automatizáltsága jelenleg nem teszi lehetővé, hogy a korábban kiállított utalásos számlákat levonásos számlákból kompenzáljuk.  

Korszerűbb és a mai igényekhez jobban igazodó számlázási rendszert, Billzone.eu e-számlát vezettünk be 2022. március 24-től. 

Üzleti partnereink értesítő levelet kapnak a számlával. A számla az e-mail mellékletében is megtalálható, de a levélben található "Számla letöltése" linkre kattintva is letölthető. 
A fizetési mód kizárólag a számlán szerepel. Felhívjuk figyelmét, hogy a korábbi gyakorlathoz képest nincsen előzetes tájékoztatás arról, hogy a számla fizetése levonással vagy utalással történik.

Fejlesztésünknek köszönhetően az elszámolás Excel fájl ezentúl külön mellékletként érkezik.

A csatolt elszámolásnak (XLS) 3 munkalapja van. Az első egy összegző, ami a feladási díjakat, beszedett összegeket és az utánvét kezelésével kapcsolatos költségeket tartalmazza. A második munkalapon találja az elszámolt szolgáltatásokat – azaz FOXPOST által felszámított díjakat, kivéve az utánvétkezelési díjat és a tranzakciós illetéket – tételesen. A harmadik fül pedig a beszedett összegeket (utánvéteket), valamint az utánvétkezelési díjakat szintén tételesen. Ezekből a tételekből áll össze az elszámolás.

Bejelentési űrlapok és észrevételek

Ha problémába ütközött, javaslata van, vagy kárt szeretne bejelenteni, kérjük, írásban tegye, a következő formanyomtatványok kitöltésével.

Kollégáink igyekeznek a lehető legrövidebb időn belül választ adni és megoldást találni kérésére!

Fontos a véleménye, örömmel segítünk!

Sajnos nincs találat a keresett kifejezésre.
Próbálj meg egy másik kereső szót vagy válassz a listából a bal oldalon.