Vissza
Blog

Már külföldi nagy online piacokról is szállítunk csomagokat – ezekre figyelj ezzel kapcsolatban


Sok esetben csak telefonszámot kapunk a megrendeléshez külföldi partnereinktől. Ezért nem tudunk ezekben az esetekben e-mailben értesíteni Benneteket.

 

SMS vagy Viber üzenetet kaptál a FOXPOST-tól, pedig nem is vársz csomagot? Gondold végig, rendeltél-e mostanában külföldről (elsősorban Kínából) terméket!  

A nemzetközi kiscsomag-logisztikai piac rendkívül összetett és bonyolult folyamatokon alapul. Többféle megoldás létezik, és rengeteg, cégek és szolgáltatók közti megállapodás szabályozza azokat. Kívülről nézve talán érthetetlen, de legalábbis követhetetlen, hogy bizonyos esetekben hogyan jut el egy kínai termék a fogyasztóhoz. Ebben próbálunk most segíteni! 

Amikor megrendelsz egy terméket az online térben, külföldről, és szállítást választasz, akkor a feladó valójában arra szerződik, hogy eljuttassa Neked a csomagot. A szállítási folyamatot ugyanis olyan cégek között megkötött, határokon átívelő szállítmányozási szerződések szabályozzák, amelyekkel sem a feladó, sem a címzett nem áll közvetlen üzleti viszonyban. Mi történik ilyenkor?  

Az eladó feladja a terméket a helyi szolgáltatónál, onnan egy nemzetközi szállítmányozási céghez, majd esetleg egy további európai országban egy újabb céghez kerül, de végül egy magyarországi logisztikai szolgáltatóhoz. Így kerülnek adott szerződések alapján a FOXPOST-hoz a távolról rendelt csomagok, és adott esetben meghatározásra kerül a címzetthez legközelebbi csomagautomata. Ehhez egy harmadik fél eszköze áll rendelkezésre.  

Hogyan tudjuk értesíteni ügyfeleinket? 

Sok esetben csak telefonszámot kapunk a megrendeléshez külföldi partnerünktől. Ezért nem tudunk ezekben az esetekben e-mailben értesíteni Benneteket. Igyekszünk elérni külföldi partnereinknél - a GDPR és a postatörvények figyelembevételével együtt -, hogy minél több adatot bocsássanak rendelkezésünkre. Ekkor tudjuk Ügyfeleinket kiszolgálni teljeskörűen a tőlünk megszokott alapossággal, nem csak SMS vagy Viber üzenetekkel, hanem például e-mail formában is. Mindez tehát több szereplőn múlik.

Kérjük tehát, ha olyan SMS vagy Viber értesítést kapsz, hogy FOXPOST csomagod érkezett egy megnevezett csomagautomatánkba, és az üzentben (csomagautomata) nyitókódot is kapsz, de nem rendeltél semmit FOXPOST-tal, akkor gondold végig, hogy vársz-e külföldi csomagot! S ha igen, mindenképp keresd fel az automatát és vedd át a küldeményt. Amennyiben nem veszed át a csomagod a legkevesebb 4 napos tartási időn belül, úgy azt minden esetben vissza kell küldenünk a feladónak, így nem lesz lehetőséged újra kézbesítést kérni

Szóval ne várjatok a futárra, vegyétek át megrendeléseiteket FOXPOST csomagautomatáinkból!