Vissza
Blog

FOXPOST AKADÉMIA #5 - 9 ecommerce tévhit, ami félre viheti a vállalkozásodat


Az online kereskedelemmel egyidősek az azt övező mítoszok: sokan a szuperszonikus, minimális tőkét igénylő meggazdagodást látják benne, mások azt gondolják, hogy mindenféle szaktudás nélkül is képesek sikeres és jövedelmező webshopot készíteni és üzemeltetni. Cikkünkben összeszedtük a leggyakoribb ecommerce tévhiteket, hogy azzal a lendülettel meg is cáfolhassuk őket.

„Elég csak egy online felület, onnantól minden megy majd magától”

Tévhit: A sikerhez elég elindítani egy online shopot, az pedig majd automatikusan magához vonzza a vásárlókat.

Valóság: A weboldal fejlesztése csak az első lépés a sikerhez vezető rögös úton. Ahhoz, hogy a boltod tényleg bevonzza a vásárlókat, időt, pénzt és energiát kell fektetned az olyan kulcsfontosságú online marketing eszközökbe, mint a SEO, a social media jelenlét, a felhasználói élmény vagy a fizetett online hirdetések. Ezek nélkül ugyanis szinte biztos nem lesznek konverzióid. Így ha belevágsz az online kereskedelembe, mindenképp érdemes elmélyülni ezekben a témákban, vagy specialistával egyeztetned!

 

„Minél olcsóbb, annál jobb”

Tévhit: A vevőket kizárólag az alacsony árú termékek vonzzák, drága árukészlettel nem tudok érvényesülni a piacon

Valóság: A megfelelő árazási stratégia kialakítása valóban fontos tényező, de nem mindig az ár az elsődleges szempont, amit egy ügyfél mérlegel. A gördülékeny és segítőkész ügyfélszolgálat, a termék minősége, az egyedi ajánlatok, valamint a brand reputációja is kulcsfontosságú kérdés a piacképesség szempontjából.

 

„Ha nagy a forgalom, nagy is lesz a bevétel”

Tévhit: A hirdetéseinket úgy kell optimalizálni, hogy minél több embert elérjenek, és minél nagyobb legyen a merítés, mert ez termeli a legtöbb bevételt.

Valóság: A minőség fontosabb a mennyiségnél, ez az alapvetés a webshop forgalmára is igaz. A jól targetált hirdetésekkel valószínűleg nagyobb konverziós arányt is fogsz elérni, hisz valójában semmilyen valós eredményt nem érsz el azzal, ha olyan embereket csalogatsz az e-commerce felületedre a volumen kedvéért, akiket hidegen hagynak a termékeid.

 

„A jó termék eladja magát”

Tévhit: A jó termék automatikusan bevonzza a vásárlókat.

Valóság: A jelenlegi ecommerce piac elképesztően telített, ebből a zajból pedig még a legjobb termékkel is nehéz kitűnni hatékony marketingstratégia nélkül. Legyen tehát bármilyen szuper az áru, amit forgalmazol, a jó branding, a pozitív vásárlói élmény és a vásárlást követő szolgáltatások nélkül könnyen észrevétlen maradhatsz.

 

„Az ecommerce-ben hamar jön a siker”

Tévhit: Egy ecommerce biznisz a megfelelő szortimenttel nagyon hamar profitábilissá válik.

Valóság: Ahogy minden sikeres vállalkozás, úgy egy webshop felépítéséhez is rengeteg idő, pénz és folyamatos energiabefektetés szükséges. Könnyen elképzelhető, hogy a megfelelő termékszortiment és marketingstratégia kialakításával a növekedés már hónapokon belül érzékelhető lesz, de az biztos, hogy nem egyik napról a másikra fog megtörténni az áttörés.

 

„Felesleges foglalkozni a visszaküldéssel”

Tévhit: A visszáru opció biztosítása csak felesleges pénzégetés.
Valóság: Egy rugalmas és vásárlóbarát visszáru-szabályzat növeli az ügyfeleid bizalmát, ezáltal pedig a konverziót is. A visszaküldés a vásárlói élmény kifejezetten fontos aspektusa, a visszáru-stratégiába történő befektetéssel pedig hosszú távon nagyon sokat nyerhetsz, hiszen vásárlóid szívesebben fognak visszatérni a webshopodba a pozitív élmények után.

 

„A vásárlóknak csak a termék a lényeg”

Tévhit: Ha jó a termék, semmi más nem számít, ez már önmagában garantálja a sikert, mert a vásárlókat csak ez érdekli.
Valóság: A felhasználók egy vásárlási folyamat során nem egy terméket, hanem az egész élményt érzékelik, és ez alapján gyűjtik akár tudattalanul is a benyomásaikat. Ha a tranzakció során a termék minősége ellenére akadályokba ütköznek például a rossz UX, a barátságtalan ügyfélszolgálat, az akadozó szállítás vagy a rugalmatlan visszáru-stratégia miatt, akkor kevés eséllyel fognak egy vásárlással visszatérni az üzletedbe, és másoknak sem fogják jó szívvel ajánlani a shopodat.

 

„Online shopot indítani jóval kisebb befektetés, mint offline kereskedni”

Tévhit: Az ecommerce vállalkozások kis beruházási igényűek, főleg az offline shopokhoz képest, minimális tőkével is érdemes belevágni.

Valóság: Egy webtárhely és egy domain bérlése valóban olcsóbb az offline üzlethelyiségekhez képest, és ténylegesen menedzselhető egy webshop otthonról, de ahhoz, hogy a vállalkozásodnak látható volumenje legyen, már milliós befektetésről kell beszélnünk. Manapság a vásárlói elvárások exponenciálisan nőttek a 10-15 évvel ezelőttiekhez képest IT szolgáltatás, szállítás és egyéb CX szempontokból is, nem beszélve arról, hogy a telített piacon egyre nehezebb és nehezebb érvényesülni, fizetett hirdetések nélkül pedig szinte lehetetlen.

 

„Minél több a termék, annál nagyobb a bevétel”

Tévhit: A széles termékkínálat automatikusan magas bevételt eredményez, hisz a nagy választékkal szélesebb vásárlói réteget lehet elérni.
Valóság: Egy megfelelő stratégia mentén összeállított, szűk termékszortimenttel nagy valószínűséggel hatékonyabban érheted el a leendő ügyfeleidet, a túl sok opció ugyanis zavaró lehet, és zavarossá teheti a branded célját és koncepcióját – főleg egy induló vállalkozás esetén.

ELOLVASOM A FOXPOST AKADÉMIA TOVÁBBI TARTALMAIT!