Fejlesztési boom a csomagautomatáknál
A koronavírus-járvány a vártnál is dinamikusabb növekedést hozott a csomagautomaták piacán, ami új szereplők megjelenését, illetve a meglévők kapacitásbővítő beruházásait is magával hozta – derült ki a Világgazdaság körképéből. A Foxpost, az eMAG és az Extreme Digital közös vállalata, továbbá a Magyar Posta, az Alza és a GLS együttesen csaknem 350 csomagautomatával és azokon mintegy 30 ezer rekesszel rendelkezik – a meglévő infrastruktúrán túl az év végéig befejeződő fejlesztéseket is beleszámítva.
Az elmúlt években már idehaza is markánsan megjelent az a nemzetközi trend, hogy a házhoz szállítástól fokozatosan a csomagpontokra terelődik a forgalom, azon belül is a csomagautomaták felé.
Ez azzal magyarázható, hogy az ügyfelek igénye már egyre inkább az, hogy ne kelljen a futárra várni, hanem ők maguk is el tudjanak menni a csomagért. A pandémia minderre csak ráerősített: az elmúlt hónapok tapasztalatai nyilvánvalóvá tették, hogy mennyire sérülékeny a kézi átadás, több szolgáltató csomagpontjai bezártak, másutt pedig már a veszélyhelyzet előtt a felére olvadt a hálózat.
A járvány megváltoztatta a fogyasztói szokásokat, és egyre inkább a csomagautomatás kézbesítést részesítik előnyben a webshopon vásárló ügyfelek – mondta a Világgazdaságnak Bengyel Ádám, a piacvezető Foxpost alapító-vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a növekvő igényeknek folyamatos hálózatbővítéssel tudnak megfelelni.
A csomagszámuk már több mint 40 százalékkal nőtt az idén, az árbevétel pedig 70 százalék feletti mértékben emelkedett. A 2018-as 550 millió forintos forgalom után a társaság tavaly lépte át az egymilliárdos határt.
Az ügyfélkör is folyamatosan bővül: már több mint nyolcezer üzleti partner és bő 300 ezer magánszemély regisztrált náluk.
Forrás: vg.hu